Sicilie

21.07.2018

Čtvrtek: večer po práci odjíždíme z Čelákovic směrem Německo... jízdu plánuji do půlnoci a tak zastavujeme na STLP zdarma u letního koupaliště ve městě Wolnzach. N 48*35'49" E 11*37'40"

Pátek: po snídani, doplnění paliva a odjezd směrem Bodamské jezero a dále do Švýcarska Passo San Bernardino 2066m. N 46*29'46" E 9*10'15" Zde u jezera parkujeme kolem 17 hodiny, jdeme na procházku podél jezera, večeře, TV a jdeme spát. Přes noc se spouští topení.

Sobota: dnes nás čeká přejezd do přístavu v Janově, cestou obědváme u jezera Lugano kde jdeme také na krátkou procházku. Odpoledne přijíždíme do přístavu s dostatečným předstihem,a tak se kocháme pohledy na ohromné výletní lodě. Kolem 21 hodiny se nalodíme na náš trajekt směr Palermo. Vyplouváme ve 23 hodin což je o dvě hodiny později než bylo v plánu (v Palermu jsme na čas). Niky se ještě chvilku dívá z okénka kajuty na blikající maják a jdeme spát....

Neděle: Ráno snídáme v kajutě ze svých zásob a poté jdeme na prohlídku lodi. Než celou loď projdeme, tak je další hodinka pryč, dáváme si kávu v baru a potom nás děti táhnou do herny... ;-) Po obědě v samoobslužné restauraci jdu s dětmi spát do kajuty. Kolem 18 hodiny opoštíme trajekt a hurá do ulic Palerma. Na spaní mám vyhlídlí kemp Olimpo N 38*5'51" E 13*32'5" červen 15€/noc.

Pondělí: Ráno odjíždíme do blízkého supermercato na doplnění potravin hlavně do lednice. Na lodi jsem měl plynovou láhev raději uzavřenou a tím lednici vypnutou. Další cesta vede do města Cefalù, zde parkujeme na STLP N 38*2'9" E 14* 1'2" kde nás nechají parkovat za 7€/2hodiny. První kroky vedou na zmrzku a potom procházíme městem na konec městské pláže. Po obědě odjíždíme přes přírodní park (Parco dei Nebrodi) směrem na parkoviště pod Etnou ve výšce necelých 2000m. Cestou po úpatí Etny fotíme dům z půlky zasypaný lávou... Přijíždíme večer a stavíme se do řady cca dvanácti dalších obytných aut, které také zůstávají přes noc. Z okna je nádherný výhled na noční město Catania. Stání 12€/noc N 37*41'58" E 15*0'1"

Úterý: Dopoledne jdeme do vyhaslých kráterů u parkoviště, až na vrchol s dětmi nejedeme (lanovka - bus 4x4) tady jim to stačí... Niky se mě od včerejšího večera ptá, jestli sopka nebouchne a jestli stačíme odjet... je ráda že po obědě odjíždíme pryč k moři. Večer přijíždíme do kempu Scarabeo N 36*49'3" E 14*27'59" a využíváme slevovou kartu ACSI noc za 21€

Středa Čtvrtek: Užíváme si koupání v už poměrně teplém moři na začátku června... V kempu není obchod potravin, ale hned od rána se zde střídají dodávky, pečivo, ovoce zelenina, ryby, zmrzlina...

Pátek: dopoledne odjíždíme na Archeologické naleziště Agrigento, kam přijíždíme v podvečer. Město bylo založeno v roce 581 př. n. l. obyvateli Gely původem z Řecka po 370 letech město získala římská říše a v roce 406 bylo zničeno Kartaginci. Večer jsme na promenádě u moře ve městě San Leone kde si dáváme večeři v jedné z restaurací. Přespíme na STLP Albachiara vzdáleném cca 5 Km za 20€/noc N37*14'52" E13*36'30"

Sobota: Cesta nás vede podél moře dál v městečku Porto Empedocle zastavuji u jedné z rybáren a na večer kupuji čtyři kusy Pražmy za 7€/Kg. Dnes naše cesta vede na bílou skálu Scala dei Turchi, parkujeme na parkovišti které v noci slouží také jako stellplatz. Okolo restaurace se dostáváme po schodech dolů k moři a za chvilku jsme u skály. Vstup na skálu je již zakázaný z důvodu zvětrávání. Zákaz v podání Italů vypadá tak, že přelézají plot a cca třicet lidí se pohybuje po skále... Na oběd jedeme do města Siculiana kde ochutnáváme Sicilské národní jídlo Aranchini. Odpoledne chceme jet na koupání k moři do přírodní rezervace Orientata Torre Salsa. Dvakrát zajíždíme do slepé cesty kde obytku jen tak tak otočím jelikož dva kilometry couvat nechci. Třetí cesta vede již k moři, parkujeme na louce za 5€/den a jdeme k moři do vln. Večer se vracíme k obytce a jdeme se slušně zeptat hlídače parkoviště jestli můžeme zůstat do zítra. Není v tom problém a platím parkovné na další den 5€, večer u obytky nacházím 5€ v drobných, zřejmě se někdo z ostatních aut převlékal do plavek ;-) Večer projede jen několik aut na večeři do restaurací u moře, jinak je klid. K večeři si dáváme Pražmu od rybářů. N37*22'55.134" E13*18'33.748"

Neděle: Přejezd 150 Km do města Trapani Salt Museum, zde se dovídáme o postupech při výrobě soli v minulosti a nyní. Večer parkujeme v kempu Village la Pineta ve městě San Vito Lo Capo.

Pondělí Úterý: Koupání na pěkné pláži, večer procházky po městě a animační program v kempu ;-)

Středa: Opět nádherné počasí, dopoledne cesta do Palerma. Parkujeme u přístavu abychom to měli blízko na loď a nestáli někde v zácpě. Odpoledne procházíme Palermo, kostel Santa Maria, fontána Pretoria, Quattro Canti, užíváme si pohledy na další kostely a krásné úzké uličky... Vychutnáváme si kafíčka ochutnáváme místní sladkosti. Večer přijíždíme ke vjezdu do přístavu, předáváme plavební lístky a nejednou zaměstnanec přístavu říká: "picolo problema..." jsem úplně zaražený, v hlavě mně proběhne myšlenka, že jsem přijel do přístavu o den později. Naštěstí se ukáže, že je to naopak a náš trajekt jede až zítra... hurá!!! Na večer přejíždíme do kempu kde jsme byli první noc nedaleko Palerma, paní si nás pamatuje. K večeři objednáváme dvakrát vynikající pizzu s dovozem do kempu za cenu celkem 8€.

Čtvrtek: přes noc pršelo, ale dopoledne je aspoň polojasné a tak ještě s holkama skočíme do moře. Odpoledne jedeme ještě na prohlídku městečka a katedrály v Monreale - občas prší. Večer odjíždíme trajektem směr Janov, tentokrát přesně na čas.

Pátek: ráno se probouzíme na trajektu, jdeme na kávu, v poledne na oběd. Po obědě trajekt projíždí podél pobřeží Korsiky z jedné strany a z druhé strany jsou vidět ostrovy Toskánska. Do přístavu v Janově přijíždíme dříve než je v plánu (kolem 17 hodiny). Pokračujeme směr Miláno a dále okolo jezera Como k menšímu jezeru Lago di Mazzola na parkoviště obytných vozů přímo u jezera a dětského hřiště. N46*12'38" E9*27'1"

Sobota: dopoledne jsme na dětském hřišti a na kávě v nedalekém baru u jezera. Dále pokračujeme směrem Švýcarský Sv. Moritz. Cestou se zastavujeme u vodopádů jestě v Itálii Acquafraggia Waterfalls. Zde také vaříme oběd. Kolem 16 hodiny zastavujeme ve St. Moritz, procházka u jezera a jedeme dál... Večer doplňuji palivo v Rakouském městě Pfunds, večeře a hurá večerní přejezd na stání v Německu u bazénu Wolnzach (první nocování na cestě směr Sicilie). Máme čas a tak jedu těchto 250Km na tempomat 95km/h se spotřebou 8,7l...

Neděle: snídaně a jedeme domů...nic zvláštního se neděje až na jednu obytku, která nás předjíždí a ještě v mém dohledu brzdí u krajnice s prasklou pneumatikou...

Na této cestě jsme najeli 3300 Km za průměrnou cenu spaní na noc 10,70€ Cena za trajekt pro dva dospělé, dvě děti, obytné auto délka 7,15m s venkovní kajutou (okénko s výhledem na moře) obě dvě cesty 16500,-Kč, spotřeba paliva cca 10 litrů.ravuje...