Bavorsko 2018

02.10.2018

BAVORSKO 2018 Prodloužený víkend jsme zahájili u Norimberku v Playmobil FunParku. Na parkoviště vyhrazené pro obytné vozy jsme přijeli ve čtvrtek kolem 23 hodiny.

Pátek - ráno vstupujeme do Playmobil FunParku jako jedni z prvních návštěvníků v 9 hodin. Park je dle mého názoru vhodný pro děti do 12 let, kde se určitě zabaví na celý den. Naše Terka a Niky si celý den užívaly a po 16 hodině nechtěly jít "domů." Na parkovišti si dáme odpolední svačinu, kávu a pokračujeme na místo našeho nočního stání. Je to parkoviště na kraji Bavorské vesničky Wiesenttal (N 49.808102 E 11.2247). Zde už stojí jedno obytné auto s německou registrační značkou.

Sobota - po snídani vycházíme na nedalekou zříceninu hradu Neideck. Pěkná ranní procházka lesem při teplotě kolem dvou stupňů. Zřícenina je zpřístupněna a je zde možné vyjít až na vrchol věže, kde se nám naskytl pěkný výhled do údolí s říčkou Wiesent. Na oběd parkujeme u Lidlu (Gößweinstein), kde si děti dají odpolední spánek v obytce. Další cíl cesty je stellplatz u města Pottenstein. Jdeme do městečka cca 1,5 Km vzdáleného, navštívíme kostel a dále restauraci s pivovarem. Ochutnávám místní pšenicové pivo za příjemnou cenu 2,90€ 0,5l. Sluníčko zapadá a my se už blížíme k naší obytce, uvaříme večeři, děti se podívají na pohádku a jde se spát. (N 49.7631 E 11.4083)

Neděle - ráno přejíždíme cca deset minut do vesničky Tüchersfeld a jdeme na skalní vyhlídku. Před obědem stíháme přejet na parkoviště ve městě Gößweinstein, kde vaříme oběd. Odpoledne nás čeká další procházka na hrad Gößweinstein. Vstupné je za 3€ dospělí a děti od pěti let 1€. Je zde k vidění interiér hradu z šestnáctého století, hladomorna, kaple a také výhled do okolí. Cestou zpět navštěvujeme restauraci v podhradí na ochutnávku piva. Dále naše cesta vede přes město u Weiden in der Oberpfalz zpět domů, kde jsem po osmé hodině. Celkem jsme najeli cca 700 Km.